Czy można w dzisiejszych czasach sprzedawać z większą skutecznością niż dotychczas ? Czy można wypracować trwałą metodę zapełniania lejka sprzedażowego nowymi, potencjalnymi klientami ?
Managerów używa Mediów Społecznościowych w procesach zakupowych
Klientów nie chce się spotykać z handlowcem na początku cyklu zakupowego
Dostawców używa LinkedIn do prezentowania treści biznesowych
Procesów zakupowych B2B zaczyna się od przeglądarki
Można. Wymaga to jednak innych zachowań zarówno po stronie marketingu jak i sprzedaży.
Na przestrzeni ostatnich lat rynek bardzo się zmienił. Kupujący większą część procesu zakupowego przechodzą sami, poszukując informacji w Internecie. Jedną z ulubionych przez nich przestrzeni są Social Media.
Z powyższej obserwacji (jakiś czas temu) narodził się pomysł, aby podążając za klientami, właśnie Social Media wykorzystywać w procesie sprzedażowym. Tak powstał Social Selling. Ze stosowaniem tego rozwiązania wiąże się jednak nie tylko zmiana medium komunikacyjnego, ale przede wszystkim sama istota komunikatów – ich treść.
Klienci od lat nie wierzą treściom reklamowym. Już w badaniach z 2013 roku 75 % respondentów twierdziło, że treści reklam są przesadzone lub bardzo przesadzone. Klienci poszukują rzetelnych informacji i wiedzy eksperckiej. W procesie Social Selling firmy, za pośrednictwem ekspertów, mogą dostarczać potencjalnym klientom wartościowe informacje i wskazówki.